چطور با هزینه کم یک وب سایت راه اندازی کنیم یا با هزینه کمتر فعالیتمان را ادامه دهیم

برای آغاز کار یک سایت یکی از هوشمندانه ترین اقدامات ممکن، راه اندازی سایت با کمترین هزینه ممکن است.

البته کمترین هزینه ممکن تعریف دقیقی ندارد و برای هر نوع سایت ممکن است متفاوت باشد اما به عنوان نمونه اگر کسی قصد راه اندازی یک سایت برای تولید و انتشار محتوای متنی داشته باشد، با توجه به اینکه رسیدن این سایت به مرحله درآمد زایی و دیده شدن در میان سایت های دیگر ممکن است مدتی زمان نیاز داشته باشد، بهتر است با هزینه کم سایت راه اندازی شود.

معمولا بعد از پیشرفت سایت امکان توسعه بیشتر خواهد بود و بهتر است تمرکز اولیه بر روی پیشرفت سایت باشد تا چگونگی کسب حداقل درآمد برای پرداخت هزینه های جاری سایت.

این موضوع اهمیت زیادی دارد، چرا که با توجه به شنیده های ما از موفقیت های افراد در دنیای آنلاین، بسیاری از ما بعد از ورود به بستر آنلاین، در حال رویا پردازی در مورد موفقیت های احتمالی بزرگ هستیم و این باعث می شود برای آغاز کار هزینه های بالایی را متحمل شویم.

 

نکته اول: در زمان راه اندازی سایت و هزینه کردن برای آن، بهتر است انتظاراتمان را مدیریت کنیم و بدانیم که راه انداختن سایت اولین قدم بوده و تا رسیدن سایت به نقطه مطلوب مسیری طولانی باید طی شود.

نکته دوم: همیشه امکان پرداخت هزینه بیشتر هست و هیچ شرکتی از دریافت هزینه های بالاتر برای سرویس دهی به سایت ما بدش نمی آید!

نکته سوم: سایت هایی که اکنون در نقطه ای هستند که دوست داریم ما هم در آنجا باشیم الزاما در زمان شروع به همین مقدار که الان هزینه می کنند، هزینه مالی پرداخت نکرده اند.

نکته آخر: برای پیشرفت و توسعه سایت همیشه به امکانات بالاتر در سرور یا دامنه های گران قیمت و خاص یا طراحی برنامه سایتی پیشرفته نیاز نیست.

 

با در نظر داشتن این نکته ها بهتر است برای خرید هاست و دامنه و طراحی سایت اقدام کنیم.

 

1- هزینه هاست

در زمان خرید هاست بهتر است ضمن در نظر داشتن نکات مهم در انتخاب سرویس دهنده هاست پلن های اقتصادی شرکت ها را هم بررسی کنیم.

معمولا شرکت های هاستینگ پلن هایی را با هزینه و امکانات کمتر با عنوان پلن های اقتصادی ارائه می کنند که اگر در بررسی و انتخاب درست عمل کنیم، می توانیم ضمن داشتن هاست با امکانات کافی در یک سرویس دهنده خوب، هزینه کمتری را هم پرداخت کنیم.

2- هزینه دامنه

برای انتخاب دامنه سایت هم باید دقت داشته باشیم که هزینه دامنه های مختلف بسیار متفاوت است و با دقت در انتخاب نام دامنه می توانیم هزینه اولیه و همینطور هزینه تمدید را کاهش دهیم.

به عنوان مثال استفاده از دامنه های ir در شرایط فعلی بسیار اقتصادی است در حالی که دامنه های بین المللی هزینه بالایی دارند و بعضی از پسوند های خاص بسیار گرانقیمت هستند.

دقت داشته باشیم که نام دامنه حتما نباید یک نام خاص باشد و می توان با انتخاب یک نام دامنه مناسب و عملکر مثبت در توسعه سایت، خود ما آن را به یک دامنه به خصوص تبدیل کنیم.

3- هزینه برنامه سایت

آخرین مرحله در بحث طراحی و راه اندازی سایت، برنامه سایت است.

خوشبختانه برنامه های رایگان بسیار کاربردی و بهینه زیادی وجود دارد که یکی از بهترین های آنها برنامه وردپرس است.

این برنامه نه تنها رایگان است بلکه دارای قالب های زیبا و کارایی نیز هست که البته برخی رایگان نیستند اما با جستجوی کوچکی در سایت های مختلف ارائه دهنده قالب های آماده وردپرس می توانیم با هزینه مناسب یک قالب شکیل برای سایت داشته باشیم و نیازی به صرف هزینه های بالا برای طراحی سایت وجود نداشته باشد.

در کنار وردپرس برنامه های دیگری مثل جوملا و دروپال و بسیاری دیگر هم وجود دارد که برای منظورهای مختلف قابل شخصی سازی هستند.

برنامه های مدیریت محتوای دیگری مثل اپن کارت و پرستاشاپ هم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی بسیار توسعه یافته و بهینه شده اند.

 

اگر شما هم اکنون سایت دارید اما با توجه به هزینه های بالای آن امکان ادامه راه را ندارید و تصمیم به خروج از این میدان را دارید، پیشنهاد می شود مطلبی که در مورد ادامه فعالیت آنلاین در شرایط بد اقتصادی در سایت وجود دارد را مطالعه کنید چرا که ورود دوباره بعد از خارج شدن از رقابت در این فضا ممکن است هزینه های بالاتری از ادامه فعالیت مان، به همراه داشته باشد.

در این شرایط می توانیم با استفاده از راهکارهای کاهش هزینه های سایت ضمن ادامه حضور در این فضا شانس خودمان را برای آینده بهتر افزایش دهیم.