چگونه نسخه پی اچ پی 7.2 را برای سایت فعال و چطور سایت را سازگار کنیم؟

قبل از هر چیز باید بدانیم که آیا سایت ما به نسخه های جدید پی اچ پی نیاز دارد؟

شاید پاسخ این سؤال ما را در تصمیم گیری در مورد صرف زمان و هزینه برای به روزرسانی سایت کمک کند.

ادامه این مطلب در شرایطی است که تصمیم ما استفاده از نسخه های جدید پی اچ پی برای بهبود سرعت و عملکرد سایت و افزایش امنیت سایت، باشد.

با توجه به اینکه برنامه های مدیریت محتوای مختلف با ارائه نسخه های جدید پی اچ پی به روز می شوند، در بسیاری از موارد نیازی به اقدام خاصی از طرف ما نیست و کافیست بعد از به روز کردن برنامه های سایت، نسخه پی اچ پی را به نسخه مورد نظر خودمان تغییر دهیم.

اما با توجه به حساسیت این موضوع پیشنهاد می کنیم به مواردی که در ادامه می آید توجه داشته باشید:

 

1- بک آپ را فراموش نکنید

یکی از مهم ترین کارهایی که باید به یاد داشته باشید، بک آپ گیری از سایت قبل از تغییر است.

معمولا این امکان در سرویس های هاست ارائه می شود و می توانید با تماس با بخش پشتیبانی سرویس دهنده هاست خود اطلاعات لازم را در این مورد به دست بیاورید.

 

2- برنامه ها را به روز کنید

در گام دوم برنامه اصلی سایت را به همراه تمامی افزونه های فعال به آخرین نسخه های ارائه شده به روز کنید.

پیشنهاد می شود اگر به افزونه ای نیاز ندارید و غیرفعال است، آن را حذف کنید.

 

3- سازگاری برنامه را با نسخه جدید پی اچ پی بسنجید

معمولا بعد از فعال کردن نسخه جدید پی اچ پی در صورتی که ناسازگاری در سایت وجود داشته باشد، سایت با مشکل در لود مواجه می شود اما در برخی موارد هم این اختلالات در نگاه اول به چشم نمی آید.

در این موارد می توانید از راهکارهای مختلفی که وجود دارد استفاده کنید.

-یکی از این راهکارها استفاده از ابزارهای تست سازگاری برنامه است که به عنوان مثال برای برنامه های وردپرس می توانیم از افزونه PHP Compatibility Checker استفاده کنید.این افزونه سازگاری پوسته سایت و افزونه ها را بررسی می کند و اگر ناسازگاری وجود داشته باشد، با گزارش آن به ما برای شناسایی افزونه مشکل ساز کمک می کند.

-نسخه پی اچ پی جدید را برای سایت فعال کنید. اگر مشکلی در لود سایت به وجود آمد، افزونه های مختلف را به صورت آزمون و خطا فعال/غیرفعال کنید تا افزونه مشکل ساز شناسایی شود.

 

4- اگر مشکلی وجود داشت، بک آپ را بازگردانی کنید

البته در بیشتر موارد در صورت وجود مشکل در سایت با به روز کردن نسخه پی اچ پی، می توانید دوباره نسخه قبلی را فعال کنید تا مشکل رفع شود اما در شرایطی که مشکل رفع نشد می توانید بک آپ را بازگردانی کنید.

 

در نهایت پیشنهاد می شود با توجه به کارایی و امنیت بسیار بهتر نسخه های جدید پی اچ پی، حتما به روزرسانی به این نسخه ها را پیگیری کنید.