کدام برنامه سایت ساز برای من مناسب تر است؟

برنامه های مدیریت محتوا یا سایت سازها
برنامه های مدیریت محتوا

تقریبا تمام برنامه های سایت ساز مشهور و مورد استفاده در وب، برای کاربردهای مختلف بهینه سازی شده اند.

البته به صورت معمول هر کدام از این برنامه ها، برای هدفی خاص بوده اند اما با توجه به نیاز کاربران افزونه ها و نسخه های مختلف از اونها، برای موارد مصارف مختلف ارائه شد.

برنامه های مدیریت محتوا که با عنوان برنامه های سایت ساز هم شناخته می شوند، به راحتی این امکان رو فراهم می کنند که استفاده کننده ها بدون درگیر شدن با مباحث طراحی کار سایت خودشون رو شروع کنند.

برنامه های مشهور مدیریت محتوا مثل وردپرس و جوملا معمولا برای سایت های وبلاگ مانند شروع به کار کردند اما افزونه ها و نسخه های بهینه شده جدید اونها، این امکان رو به وجود آورده که بتونیم از اونها برای مواردی مثل سایت های فروشگاهی، وبلاگ های شخصی و خبری، سایت های اشتراک فایل، سایت های آموزشی و تقریبا تمام نیاز های دیگه، استفاده کنیم.

برنامه های فروشگاهی دیگه مثل پرستاشاپ، اپن کارت و مجنتو هم که از ابتدا با هدف راحت تر کردن ایجاد فروشگاه های آنلاین وارد شدند، راه رو برای ایجاد فروشگاه ها خیلی راحت تر کردند.

در صورتی که می خواهید سایت خودتون رو راه اندازی کنید و واقعا هنوز نمی دونیم چه سایت سازی برای شما مناسب تره، پیشنهاد می کنم این مطلب رو ادامه بدید.

بعضی از برنامه ها مثل وردپرس علاوه بر اینکه رابط کاربری خیلی ساده و کاربردی دارند، با ارائه تعداد خیلی زیادی افزونه، این امکان رو به شما میدن که تقریبا برای انجام هر کاری توی سایت، خودتون بتونید اقدام کنید.

افزونه های وردپرس به راحتی از داخل خود برنامه قابل نصب هستند و هر کدوم از اونها هم پشتیانی خودشون رو دارن و می تونید در مورادی که به مشکل خوردین روی اونها هم حساب کنید.

برنامه جوملا هم که میشه گفت پشت سر وردپرس از محبوبترین های این گروه هست، همین امکانات رو دراختیار شما می ذاره.

بزرگترین مزیت این دو سایت ساز، اولا وجود پشتیبانی رسمی با زبان فارسی است.

به این صورت که برای هر کدوم از این برنامه ها به صورت رسمی سایت هایی توی ایران در حال فعالیت هستند که اقداماتی مثل بهینه سازی برنامه ها برای کاربران ایرانی و پشتیبانی اونها رو بر عهده دارند.

ضمن اینکه با توجه به استفاده فراگیر این دو برنامه در دنیا، در صورتی که با مشکلی مواجه بشید، معمولا خیلی راحت و با یک جستجوی ساده راه حل رو پیدا خواهید کرد.

اما اگر قصد راه اندازی فروشگاه رو دارید و نمیخواهید از این دو سایت ساز استفاده کنید، هر سه برنامه اپن کارت، پرستاشاپ و یا مجنتو می تونه به شما کمک کنه.

این سه تا برنامه دردسر شما رو برای راه اندازی سایت خیلی کمتر می کنند.

لازمه که یادآوری کنم شما می تونید برای بخش های مختلف سایت از برنامه های مختلف استفاده کنید.

به عنوان مثال اگر سایت من به آدرس https://netroot.ir  در اصل وبلاگ من برای مطالب مختلف در مورد هاستینگ هست، می تونم در بخش https://netroot.ir/shop از یه فروشگاه ساز با اپن کارت استفاده کنم و در بخش https://netroot.ir/blog مثل الان از یه برنامه وردپرس.

در این صورت برای هر کدوم از نیازهام به صورت مجزا برنامه منحصر به خودش رو خواهم داشت.

اگر دوست داشتید از چنین امکانی استفاده کنید، سرویس هاست برنزی نت افراز رو بهتون پیشنهاد می کنم.

چرا که ضمن اینکه این امکان و براتون فراهم میکنه، یک دامنه رایگان هم هدیه سرویس برای شما خواهد داشت و شما نیازی به خرید دامنه هم ندارید.

این سرویس ها برای سایت سازهایی که براتون گفتم کاملا بهینه شدن و این موضوع باعث میشه سایت شما علاوه بر اینکه بازدید بالایی رو پشتیبانی میکنه، با سرعت لود بشه و کاربر به راحتی به اون دسترسی پیدا کنه.

برای سفارش سرویس روی این لینک کلیک کنید و اگر دوست دارید از تخفیف هم استفاده کنید می تونید از کدهای تخفیف اختصاصی نت افراز توی این لینک استفاده کنید.