کدام پلن هاست مناسب تر است؟

انتخاب هاست مناسب برای میزبانی یک سایت، از اهمیتی خیلی بالایی برخورداره.

بعد از اینکه بتونیم یکی از شرکت های ارائه دهنده این خدمات رو شناسایی کنیم، نوبت به این میرسه که متوجه بشیم کدوم هاست برای ما مناسب تره.

اول از همه باید بدونیم که توی این زمینه طراح سایت از همه بهتر میتونه به ما کمک کنه، چون اونه که سایت رو طراحی میکنه و میدونه که در آینده چه امکاناتی نیاز داره.

اما اگر قرار خودمون سایت خودمون رو راه اندازی کنیم، که البته اصلا ه کار سختی نیست، لازمه بدونیم چه هاستی رو انتخاب کنیم.

مثلا توی نت افراز سرویس های هاست زیادی ارائه میشه که انتخابش برای شروع کار زیاد ساده نیست.

توی این مطلب، در مورد تفاوت های سرویس های هاست داخل و خارج از ایران صحبت شد.

اما برای راه اندازی سایت صرف نظر از محل سرور، باید دقت کنیم به چه امکاناتی نیاز داریم.

خوشبختانه سرویس هایی که توی نت افراز ارائه میشن، حداقل حجم یک گیگابایت رو دارن، این یعنی اینکه ما هر برنامه سایت سازی رو به راحتی می تونیم نصب کنیم و فایل هاش رو روی هاست داشته باشیم.

به عنوان مثال من یک هاست داشتم که 100 مگابایت بود و هزینه کمی هم بابت اون پرداخت کرده بودم اما زمانی که وردپرس رو نصب کردم و شروع به مطلب گذاری کردم، فضای هاست تموم شد و مجبور شدم سایتم رو با سختی زیاد منتقل کنم.

با توجه به سرویس هایی که نت افراز ارائه می کنه، فکر نمیکنم نیازی باشه نگران حجم اطلاعاتتون باشید.

البته حجم سرویس های ایران کمتره از سرویس های خارجه اما نسبت به هاستینگ های دیگه سرویس های حجیمی هستن.

در مورد دیتابیس هم چون اکثر فایل های دیتابیس ها به صورت متنی ذخیره میشن، به ندرت پیش میاد که به خاطر تعداد خیلی زیاد پست ها، مشکل حجم دیتابیس به وجود بیاد و معمولا این مشکلات به خاطر افزونه های غیر استاندارده.

اما نکته خیلی مهمی که هست اینه که برای ابتدای کار اصلا لازم نیست هزینه بالایی انجام بدیم.

مثلا اگر سرویسی مثل E1 که با تخفیف می شه با هزینه خیلی مناسبی تهیه کرد رو بخیریم، خیلی راحت میشه سایت رو تا مدت ها بدون مشکل روی اون میزبانی کرد.

یکی از نکات مثبت نت افراز هم اینه که هر موقع نیاز باشه، خیلی راحت میشه سرویس هاست رو عوض کرد پس اگر مثلا وبلاگ من بازدید بالایی پیدا کرد خیلی راحت می تونم اون رو به پکیج های بالاتر ارتقا بدم.

تمام اینها رو گفتم که بدونیم نیازی به هزینه های زیاد برای راه اندازی سایت نیست.

مقایسه پلن های مختلف هاست نت افراز رو توی مطالب دیگه با هم ادامه میدیم.