AXFilePro برنامه جدید و پیشرفته مدیریت فایل ها در دایرکت ادمین

کسانی که از برنامه های مدیریت هاست (بیشتر در سرویس های اشتراکی) استفاده کرده اند، معمولا با کاستی هایی در هر کدام از این پنل ها مواجه هستند که صرف نظر از نوع برنامه، می توان گفت این موضوع در همه آنها مشترک است.

از پر کاربردترین برنامه های مدیریت هاست دایرکت ادمین و سی پنل هستند که به صورت گسترده مورد استفاده اند و یکی از نقاط ضعف آنها هم برنامه های مدیریت فایل نه چندان کاربر پسند و کامل بوده و هست.

AXFilePro

اخیرا شرکت نت افراز این موضوع را با ارائه یک نرم افزار مدیریت فایل بسیار کاربردی با نام AXFilePro رفع کرده است.

در حال حاضر این برنامه در کنار برنامه مدیریت فایل اصلی دایرکت ادمین قابل استفاده است و می توانید از طریق بخش تنظیمات پیشرفته دایرکت ادمین و یا کلیدهای میانبر به برنامه دسترسی داشته باشید.

AXFilePro
AXFilePro

 

عملکرد برنامه مدیریت فایل AXFilePro بسیار مشابه مدیریت فایل در سیستم های عاملی مانند ویندوز است.

به این شکل که شما لیست فایل ها و فولدر ها را در یک پنجره تمام صفحه (بر خلاف نسخه اصلی دایرکت ادمین) در پیش رو دارید و جزییات مختلفی از هر یک از فایل ها و پوشه ها نیز قابل مشاهده است.

با راست کلیک بر روی فایل ها یا دایرکتوری ها، می توانید اقداماتی مانند: باز کردن، تغییر نام، کپی، چسباندن، حذف، تغییر سطح دسترسی، فشرده سازی و مشاهده جزییات را انجام دهید.

همینطور با راست کلیک در فضاهای خالی یک پنجره امکان آپلود فایل در همان مسیر فراهم است، ضمن اینکه می توانید فایل یا دایرکتوری جدید بسازید و یا در آن شاخه فایل هایی را جستجو کنید.

در بالای هر پنجره، بخش نوار ابزار دیده می شود که همان امکانات قبل به همراه امکانات بیشتر دیده می شود.

AXFilePro (Beta)
AXFilePro (Beta)

به عنوان نمونه امکان ویرایش فایل ها، تنظیمات نمایش فایل ها، جستجوی پیشرفته و سایر امکانات در این قسمت قابل دسترسی است.

ویرایشگر فوق العاده موناکو:

یکی از برجسته ترین امکانات این برنامه، استفاده از برنامه ویرایش متن پیشرفته مایکروسافت موناکو است.

در این برنامه امکان کدنویسی به صورت ساختاریافته ای وجود داشته و همچنین قابلیت هایی نظیر تکمیل خودکار، جستجو در متن، Undo و Redo و جایگزینی گنجانده شده است.

AXFilePro_Editor
AXFilePro_Editor

این قابلیت با توجه به اینکه تقریبا در تمام برنامه های مدیریت هاست از یک برنامه ویرایش متن کاملا ساده استفاده می شود، می تواند یک نقطه قوت بارز در این برنامه به حساب آید.

امکانات دیگری مانند نمایش فایل های موجود در یک فایل فشرده پیش از بازکردن فایل، اکسترکت فرمت های مختلف فایل فشرده مانند 7zip, rar و zip در کنار فرمت هایی مانند gzip, bzip2, xz ,tar, tar.gz, tar.bz2, tar.xz.

امکان اکسترکت فایل های فشرده چند تکه و تشخیص فرمت فایل های مختلف از ویژگی های دیگر این برنامه است.

اگر هنوز از این برنامه استفاده نکرده اید، پس از ورود به دایرکت ادمین این برنامه را اجرا و عملکرد آن را محک بزنید.

در صورتی که تمایل دارید از این امکانات استفاده کنید، پیشنهاد ما استفاده از سرویسهای هاست نت افراز است.