آیا استفاده از لاراول بر روی سرویس هاست اشتراکی ارزان و اقتصادی، امکان پذیر است؟

یکی از دغدغه های کسانی که از اسکریپت لاراول برای طراحی برنامه سایت خود استفاده می کنند، این است که با توجه به محدودیت هایی که سرویس های هاست اشتراکی دارند، امکان استفاده از این سرویس ها برای آنها نیست و مجبورند هزینه زیادی را برای سرورهای مجازی و اختصاصی متحمل شوند.

البته این موضوع درست است که برای سرویس های اشتراکی محدودیت های زیادی هست اما این موضوع دلیل بر عدم امکان استفاده از اسکریپت لاراول روی سرویس های اشتراکی نیست.

موضوع مهمی که وجود دارد این است که در اکثر آموزش های موجود در اینترنت و همینطور در سایت رسمی لاراول، مبنا را بر این قرار داده اند که استفاده کننده از اسکریپت قرار است از سرور اختصاصی با دسترسی روت استفاده کند.

نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که با توجه به سبک و بهینه بودن لاراول، استفاده از آن بر روی سرویس های اشتراکی بسیار مناسب است.

باید گفت، شما می توانید از سرویس های اشتراکی که هزینه کمی دارند هم برای استفاده از لاراول استفاده کنید و اصلا نگران این موضوع نباشید.

قبل از هر چیز باید دید آیا نیازمندی های لاراول توسط سرویس دهنده هاست تامین می شود و یا خیر.

برای این کار می توانید لینک مربوط به پیش نیازهای لاراول را برای سرویس دهنده هاست ارسال کنید و از آنها در مورد فراهم بودن بستر مناسب سؤال کنید.

برای این کار از آدرس سایت رسمی لاراول استفاده کنید.

اگر در مورد انتخاب سرویس دهنده شک داشتید، سرویس های اشتراکی هاست نت افراز می توانند محیط و شرایط لازم برای استفاده از لاراول را در اختیارتان قرار دهند.

برای خرید هم می توانید از کد تخفیف نت افراز استفاده کنید و هاست نت افراز را ارزان تر خرید کنید.

در مرحله بعد باید به این نکته دقت داشته باشید که برای نصب لاراول، نیاز به دسترسی SSH دارید اما این کار صرفا مربوط به آموزش های رسمی در سایت است و در عمل نیازی به این کار ندارید.

برای این موضوع به سادگی می توانید در محیط سیستم کامپیوتر خود، لاراول را راه اندازی کنید و سپس فایل های آماده شده را به هاست انتقال دهید.

در این صورت نیاز به هیچ دسترسی نیست و کافیست مسیردهی های انجام شده در برنامه را اصلاح کنید.

در مطالب آینده به صورت دقیق تر این موضوع آموزش داده خواهد شد.