نکات مهم در انتخاب هاست اشتراکی برای میزبانی سایت

بعد از در نظر داشتن نکات اولیه در انتخاب سرویس دهنده مناسب برای میزبانی سایت، بهتر است در انتخاب امکانات هاست هم نکاتی را در نظر داشته باشیم.

 

1- فضای هاست

فایلهای یک سایت معمولا فضای میزبانی زیادی نیاز ندارند اما کمبود فضا هم یکی از موضوعاتی است که اگر در نظر نداشته باشیم، بعد از مدتی ممکن است ما را دچار مشکل کند.

به عنوان مثال یک سرویس هاست با حجم پایین در آینده نزدیک ما را با مشکلاتی مثل، عدم وجود فضای کافی برای آپلود تصاویر، مشکل در بک آپ گیری از اطلاعات و یا به روزرسانی های برنامه و افزونه ها رو به رو خواهد کرد.

 

2- پهنای باند

با توسعه سایت و بالا رفتن بازدید، یکی از مواردی که اهمیت پیدا می کند، پهنای باند سرویس است. اگر سرویس انتخاب شده پهنای باند زیادی نداشته باشد، ممکن است بالا رفتن بازدید منجر به اتمام پهنای باند شده و سایت از دسترس خارج شود.

پس در زمان تهیه سرویس به این نکته دقت داشته باشید که به چه میزان پهنای باند نیاز خواهید داشت.

 

3- تعداد ادد-آن دامین

تعداد ادد-آن دامین به معنای تعداد دامنه قابل میزبانی بر روی هاست است.

به عنوان نمونه اگر یک سرویس امکان ادد-آن دو دامنه را داشته باشد، شما می توانید سه سایت را به صورت مجزا در سرویس هاست میزبانی کنید.

این مزیت بسیار مهم است چرا که با این کار می توانید تعداد بیشتری سایت را با پرداخت هزینه یک سرویس هاست میزبانی کنید و احتمالا بازدهی بیشتری را نیز شاهد خواهید بود.

 

4- امکان بک آپ گیری

بک آپ گیری از اطلاعات سرویس بسیار اهمیت دارد و اگر این امکان در پنل هاست شما وجود داشته باشد، می توانید خود شما پیش از هر تغییر یا به صورت منظم بک آپ بگیرید تا در مواقع نیاز، به اطلاعات سایت را از دست ندهید.

همینطور بسیاری از سرویس دهنده ها از اطلاعات کاربران سرور بک آپ تهیه می کنند که برای اطلاع از این سیستم باید از پشتیبانی سرویس دهنده سؤال کنید.

 

5- قیمت

در نهایت بهترین گزینه برای میزبانی سایت هاستی است که کمترین هزینه را برای بیشترین امکانات و بهترین کیفیت ارائه می کند.

اگر چه شاید یافتن سرویس دهنده ای که به صورت همزمان تمام این فاکتورها را داشته باشد دور از ذهن به نظر برسد، اما می توان با کمی جستجو گزینه مناسبی را یافت.

در صورتی که هنوز سرویس دهنده مناسب را پیدا نکرده اید، پیشنهاد می شود سرویس های هاست نت افراز را هم نگاهی بیندازید و برای خرید تخفیف بگیرید.